OΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗΛΑ

10 λόγοι για να φάτε ένα μήλο την ημέρα

1. Eνα μέτριο μήλο περιέχει περίπου 60 θερμίδες και καθόλου λιπαρά.
2. Περιέχει μεταλλικά στοιχεία τα οποία ενισχύουν τα οστά και προστατεύουν από την οστεοπόρωση.
3. Bοηθά στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης (LDL) και στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς.
4. Περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
5. Διεγείρει την πεπτική λειτουργία και βοηθά στην πέψη.
6. Oι διαλυτές ίνες που περιέχει βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, γι αυτό και κάνει καλό και σε όσους πάσχουν από διαβήτη.
7. Προστατεύει από τη νόσο Aλτσχάιμερ, λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών στοιχείων που περιέχει.
8. Eχει αντικαρκινική δράση.
9. Bοηθά στην καλή λειτουργία των εντέρων.
10. Tονώνει, τόσο το μυϊκό όσο και το νευρικό σύστημα.

Διατροφικά στοιχεία

Θρεπτική αξία ανά 100 γρ
-Ενέργεια   50 kcal / 220 kJ
-Υδρογονάνθρακες   13.81 γρ
- Σάκχαρα   10.39 γρ
- Φυτικές ίνες   2.4 γρ
-Λίπος     0.17 γρ
-Πρωτεΐνες   0.26 g
-Θειαμίνη (Vit. B1)   0.017 mg
-Ριβοφλαβίνη (Vit. B2)   0.026 mg
-Νιασίνη (Vit. B3)   0.091 mg
-Παντοθενικό οξύ (B5)   0.061 mg
-Βιταμίνη B6   0.041 mg
-Βιταμίνη B9   3 μg
-Βιταμίνη C   4.6 mg
-Ασβέστιο   6 mg
-Σίδηρο   0.12 mg
-Μαγνήσιο   5 mg
-Φώσφορο   11 mg
-Ποτάσσιο   107 mg
-Ψευδάργυρος   0.04 mg

Γενικά στοιχεία

    Το μήλο είναι ένα από τα πιο θρεπτικά και υγιεινά φρούτα που μπορούμε να φάμε. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως τα μήλα μας προστατεύουν από διάφορα είδη καρκίνου, από το Αλτσχάιμερ, από καρδιακά νοσήματα, βοηθούν να ελεγξουμε το βάρος μας και τη χοληστερόλη. Περιέχουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C και καθαρίζουν και τα δόντια μας! Άρα έχουμε κάθε λόγο να τρώμε κάθε μέρα μήλα, αφού είναι νόστιμα και μας προστατεύουν.

   Τα μήλα είναι η τρίτη σημαντικότερη καλλιέργεια φρούτων στην Ελλάδα. Η μεγαλύτερη παραγωγή γίνεται στη Μακεδονία και ακολουθούν η Θεσσαλία, η Πελοπόννησος, η Στερεά Ελλάδα, κ.λπ. Από τις 7.500 περίπου ποικιλίες που υπάρχουν παγκοσμίως, στη χώρα μας καλλιεργούνται κυρίως μήλα της ομάδας red delicious, (κόκκινα μήλα) και ακολουθούν τα golden delicious (κίτρινα μήλα) και τα granny smith (τα πράσινα ξινά μήλα). Σε μικρότερες εκτάσεις καλλιεργούνται και τα gala, τα jonagold κ.λπ., καθώς και οι ελληνικές ποικιλίες delicious πιλαφά και φιρίκια.

   Τα μήλα ωριμάζουν το Φθινόπωρο κι έτσι θα βρούμε φρέσκα από τον Σεπτέμβρη έως και τον Δεκέμβρη. Επειδή όμως στα επαγγελματικά ψυγεία μπορούν να διατηρηθούν για αρκετούς μήνες, πρακτικά κυκλοφορούν όλο το χρόνο. Από τη στιγμή που θα τα αγοράσουμε, μπορούμε να τα διατηρήσουμε στο πιο δροσερό σημείο του ψυγείου μας. Θα διατηρηθούν έτσι από 2 έως 6 εβδομάδες, ανάλογα με την ποικιλία και το στάδιο ωρίμασής τους. Θα πρέπει όμως να αποθηκεύονται ξεχωριστά από τα άλλα φρούτα, επειδή λόγω του αιθυλενίου που εκλύουν, μπορεί να επιταχύνουν την ωρίμαση των άλλων φρούτων.

   Τα μήλα βρίσκονται δεύτερα στη λίστα με τις 12 τροφές που επιβαρύνονται περισσότερο με φυτοφάρμακα, καθώς οι μηλιές ψεκάζονται με φυτοφάρμακα πολύ κι έτσι η προτίμηση μας θα πρέπει να στρέφεται κυρίως προς τα βιολογικά και εναλλακτικά προς τα ολοκληρωμένης διαχείρισης μήλα. Επίσης, καλό είναι να προτιμάμε τα μήλα εγχώριας παραγωγής, επειδή τα περισσότερα από τα εισαγόμενα για να αντέξουν στους μεγάλους χρόνους μεταφοράς και συντήρησης, «κερώνονται», δηλαδή επικαλύπτονται με κηρώδεις ουσίες, οι οποίες περιέχουν και φυτοπροστατευτικά προϊόντα. Παρότι λοιπόν οι περισσότερες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά βρίσκονται στη φλούδα, στις περιπτώσεις αυτές, είναι καλύτερα να ξεφλουδίζονται